Veelgestelde vragen

Indien je vragen hebt laat het ons zeker weten via info@claus2you.be of via het nummer 057 46 64 48.
Voor noodgevallen is onze helpdesk 24h/24h – 7d/7d bereikbaar op het nummer 0470 95 32 02.

Vanaf 18 jaar met een definitief rijbewijs ben je van harte welkom in de claus2you familie.

Uiteraard, elke wagen heeft de wettelijk verplichte BA verzekering en je bent ook verzekerd tegen eigen schade. Je eigen risico hierin is €500 (€1500 als je jonger bent dan 23j of nog geen 3 jaar je rijbewijs hebt).

Je mag zoveel passagiers meenemen waarvoor er veiligheidsgordels voor voorzien zijn, uiteraard ook verzekerd!

Dit kan na overleg met claus2you, weet wel dat onze tankkaarten/laadpassen enkel geldig zijn in België.
Gemaakte tank-/laadkosten in het buitenland worden niet terugbetaald. 

Neen, in een deelwagen van claus2you mag je niet roken.

Met onze claus2you deelwagens kan je overal in België terecht.

Je mag de wagen zolang gebruiken als je wil, zolang je maar de juiste reservatieduur aangeeft in de app.

De persoon die de wagen reserveert, dient steeds de bestuurder van de wagen te zijn. Dus is deze automatisch ook BOB.

Niet alle deelwagens hebben standaard de GPS , diegene zonder GPS, zijn wel uitgerust met Android auto en Apple carplay. Gewoon een usb-kabel aansluiten en je kan navigeren via de smartphone.

Bij claus2you bieden wij verschillende type wagens aan zowel benzine als elektrisch.
Ons volledig gamma, inclusief locaties, vindt u terug op onze website.

Je vindt onze deelwagens op vaste standplaatsen verspreid over West-Vlaanderen.
De app geeft u bij het aanmaken van een reservatie de dichtstbijzijnde wagens volgens uw locatie.

Nadat je je account hebt aangemaakt in de website kan je eenvoudig een reservatie maken via de app.

Mits beschikbaarheid van het voertuig kan je tot 3 minuten op voorhand reserveren.
Handig voor als je plots dringend ergens heen moet!

Tot 1 uur voor aanvang kan je een reservatie nog kosteloos annuleren.

Indien je meer dan 9u reserveert, is dit dagtarief. 

Via de app drukt u onderaan het scherm op het icoon van de munten, bedrag toevoegen en u kunt zelf kiezen tussen een bedrag naar keuze of het voordeeltarief.

Je dient op voorhand steeds voldoende rijtegoed op te laden om de kostprijs van de volledige rit (gereserveerde tijd én te rijden kilometers) te dekken. Een negatief rijtegoed tijdens een rit wordt NIET toegestaan.

Tijdens je rit kan je in realtime je saldo opvolgen en bijladen indien nodig.
Hou dit zeker in de gaten anders riskeer je tijdens je rit geen toegang meer te krijgen tot je wagen.

Helaas is dit niet mogelijk, maar geen nood!
Uw rijtegoed blijft onbeperkt in tijd geldig voor alle deelwagens van claus2you.

Neem contact op met ons via het nummer 0470 95 32 02.

Heel simpel, eens je reservatie begonnen is kan je via de reservering naar de knop ‘sleutel’ gaan.
Jouw gsm wordt dan de afstandsbediening van de wagen.

We raden aan om de app volledig af te sluiten en opnieuw op te starten.
Zorg ervoor dat uw bluetooth, mobiele data en alle machtigingen (rechten voor app) aanstaan, indien dit niet lukt neem contact op via 0470 95 32 02.

De sleutel hangt gewoon aan een kabeltje in de wagen, starten zoals een gewone auto dus :).
Voor wagens met een startknop dien je enkel de rem in te duwen en op de startknop te duwen.

U vindt de boorddocumenten in het handschoenkastje van de wagen.

Brandstof zit inbegrepen in de prijs per kilometer die je betaalt.
Het tanken moet je indien nodig zelf doen met de tankkaart die je in de wagen vindt.
Breng de wagen ook steeds met een minimum kwart tank terug, zo blijft het voor iedereen leuk.

Via www.caps.be of scan de QR-code (zie gebruiksregels) die in de wagen ligt.

Het is zeker belangrijk dat de wagen na gebruik telkens wordt opgeladen.
Je scant de laadpas, vervolgens sluit je de laadkabel eerst aan op de laadpaal en vervolgens op de wagen om de laadsessie te starten. Tijdens de rit kan je de wagen ook bijladen aan publiek toegankelijke laadpalen. Let er altijd op dat de laadsessie zeker gestart is. Indien dit niet lukt neem contact op met de helpdesk op het nummer 0470/ 95 32 02.

Met een deelwagen dien je ook de geldende parkeergelden te betalen.

Heel eenvoudig! Je rijdt zowel bij het binnen- als het buitenrijden gewoon tot net voor de slagboom. De camera zal je nummerplaat herkennen en de slagboom opent automatisch!
Opent de slagboom toch niet? Neem dan zeker géén ticket! Kijk eerst even na of je nummerplaat niet vuil is. Werkt het dan nog niet? Contacteer dan onze helpdesk op het nummer 0470 95 32 02 en wij helpen je verder op weg.

Deze is gedekt door de omnium verzekering met een eigen risico van €500 (€1500 als je jonger bent dan 23j of nog geen 3 jaar je rijbewijs hebt). Probeer de schade zeker niet te camoufleren. Trek ook zeker foto’s van de schade bij het afsluiten van de wagen in de app. Meldt ons ook telefonisch de schade op het nummer 0470 95 32 02.

Door de wagen zeer grondig te controleren als je hem gaat ophalen, alvorens je de wagen opent kan je in de app namelijk foto’s opladen van eventuele vastgestelde schades.

Ook enkele foto’s na je rit die je zelf bijhoudt kunnen steeds dienen als bewijs dat je de wagen in goede staat hebt nagelaten.

Dan blijf je in eerste instantie kalm. Je brengt ons op de hoogte via het nummer 0470 95.32.02 en vul samen met de tegenpartij het Europees aanrijdingsformulier in. Trek ook zeker foto’s van de schade bij het afsluiten van de wagen in de app.

Dan kan je contact opnemen met de assistance via een nummer vermeld in de boorddocumenten, breng ons ook zeker op de hoogte via het nummer 0470 95.32.02.

Via de app kan je in de gemaakte reservatie de reservering zolang verlengen tot wanneer deze opnieuw gereserveerd is. Zorg wel steeds dat je ook voor deze verlenging voldoende rijtegoed hebt opgeladen.

 

Indien de wagen nog vrij staat kan je deze zelf verlengen in de app, is het niet meer mogelijk om zelf te verlengen contacteer dan zeker de helpdesk op het nummer 0470 95 32 02.

Dat zou inderdaad vervelend zijn, want dan kan je de wagen niet meer afsluiten en afmelden, Daarom voorzien wij ook een usb-kabel in de wagen zodat je je smartphone tijdens het laden kan bijladen.

Schoonmaken hoeft niet, proper achterlaten wel. Zo vragen we om de matjes uit te kloppen, het afval uit de wagen te verwijderen en ons zeker te melden als de wagen vuil. Heb je toch nog wat tijd over om de wagen zelf een poetsbeurt te geven? Stuur ons een foto van de gepoetste wagen en wij belonen je met €15 rijtegoed!

Bij claus2you kiezen we inderdaad voor de wagen altijd op dezelfde standplaatsen terug te brengen, zo weet iedereen steeds waar ze hun deelwagen kunnen ophalen.

Belangrijk is dat je steeds een correcte inschatting maakt van je rit om de kosten te dekken voor de tijd én de kilometers die je gaat rijden.
Schat dit zeker correct in, anders kan het gebeuren dat je tijdens je rit plots geen toegang meer krijgt tot de wagen.

Bij claus2you kiezen we er inderdaad voor om de wagens altijd op dezelfde standplaatsen terug te brengen, zo weet iedereen steeds waar ze hun deelwagen kunnen ophalen.

Indien de auto nog niet opnieuw gereserveerd is, kan je deze opnieuw reserveren voor een uur zodat je je spullen uit de wagen kan halen. Stuur ons een mailtje naar info@claus2you.be en wij zullen deze extra reservering verwijderen zodat je deze niet hoeft te betalen.

Het is belangrijk dat je eerst de wagen op slot doet en dan pas op knop beëindigen duwt. Na het beëindigen heb je geen toegang meer tot de afstandsbediening.

claus2you helpt je op weg

Vond je geen antwoord op je vraag? Stuur ze ons via info@claus2you.be en we beantwoorden ze zo snel mogelijk.